• Projekty
  • Projekty
  • Obnova přírodních a kulturních zdrojů na Dolní Moravě

Obnova přírodních a kulturních zdrojů na Dolní Moravě

Projekt „Obnova přírodních a kulturních zdrojů na Dolní Moravě“ byl realizován v rámci programu LEADER ČR 2008 Ministerstva zemědělství ČR ve druhé polovině roku 2008. Žádost o poskytnutí podpory Záměru místní akční skupiny Dolní Morava „Obnova přírodních a kulturních zdrojů na Dolní Moravě“ byla podána na příslušném odboru Ministerstva zemědělství ČR dne 25.7.2008. Dne 18.9.2008 se na příslušném odboru MZe ČR uskutečnil informační a pracovní seminář věnovaný programu LEADER ČR 2008. Na tomto semináři byla za naši MAS podepsána DOHODA o provádění delegovaných činností a o finančním limitu podpory Záměru. Dne 29.9.2008 jsme obdrželi informační dopis, že naše MAS byla schválena k financování z Programu LEADER ČR 2008.

Dne 6.10.2009 byla vyhlášena v rámci dotčeného území MAS Dolní Morava o.s. výzva k předkládání projektů v rámci strategického záměru a specifického cíle programu č. III: Nové formy zhodnocení přírodních a kulturních zdrojů. Pro podporu byly vybrány čtyři opatření Strategie rozvoje území MAS:
2.1.2.    Malokapacitní ubytovací a stravovací zařízení, volný čas
3.1.3.    Obnova a zhodnocení kulturního dědictví venkova – expozice, muzea, památkové budovy, sakrální stavby
4.3.2.    Zlepšení vzhledu obcí, údržba a obnova intravilánu a extravilánu
5.3.1.    Pořízení strojů a zařízení pro údržbu a ochranu kulturní krajiny a přírodního bohatství

Znění výzvy a pokynů pro předkládání žádostí bylo projednáno a schváleno Programovým výborem MAS na 12. zasedání dne 24.9.2008 v Dolních Bojanovicích. Zájemci z řad obcí, neziskových organizací a podnikatel mohli předkládat své investiční projekty v termínu do 27.10.2008. Projekty ziskových subjektů mohly získat max. podporu ve výši 55%, projekty neziskových subjektů podporu do výše max. 80%. Po vyhlášení výzvy k předkládání projektů, naši MAS kontaktovalo 5 zájemců o realizaci projektu. Byl projeven zájem o pomoc při zpracování žádosti i realizaci projektů. Z tohoto důvodu byl vytvořen poradenský tým tak, aby každý projekt vzhledem ke krátkému časovému období měl jednoho poradce. Poradenský tým byl sestaven se zástupců veřejného a podnikatelského sektoru s patřičnými zkušenostmi v oblasti projektového managementu. Tym pracoval ve složení Ing. Jan Hájek, Ing. Eva Rajchmanová, Zdeněk Juračka, Ing. Simona Smetanová a Patrície Juráňová. Dohled a koordinaci všech činností v projektu převzal předseda MAS Ing. Josef Smetana, administrativní a asistenční práce zajišťovala na DPP paní Martina Polachová DiS. Jednotlivý projektový manažeři spolu s žadateli provedli sestavení projektové žádosti včetně všech příslušných povinných příloh a zajistili jejich úplnost a předložení ve stanoveném termínu výzvy. Mimo těchto 5 projektů byla přijata ještě jedna žádost, která však byla pro nesplnění základních požadavků a nedoložení nutných příloh ve stanoveném opraveném termínu vyřazena.

Dne 27.10.2008 proběhlo v odpoledních hodinách otevření obálek předložených žádostí. Registraci projektů a následné kontrole formální správnosti a úplnosti byla přítomna zástupkyně pobočky Zemědělské agentury v Břeclavě Ing. Lenka Sýkorová. Všechny projektové žádosti byly zkontrolovány a při kontrole nebyly u pěti projektů shledány nedostatky, které by byly podnětem pro jejich vyřazení. Jeden projekt nesplňoval základní požadavky a po posouzení zjištěného stavu a konzultace s žadatelem byl s další administrace vyřazen.
Byly registrovány tyto předložené projekty:

1. Pořízení traktoru SOME Solaris 55 - Antonín Blažek, Tvrdonice
Náklady celkem ... 850.000,- Kč
Podíl dotace   ... 467.000,- Kč
Vlastní zdroje ... 383.000,- Kč

2. Penzion „Pod Čaganovem“ - Josef Komosný, Dolní Bojanovice
Náklady celkem ... 1.593.798,- Kč
Podíl dotace   ...   876.577,- Kč
Vlastní zdroje ...   717.220,- Kč

3. Starý kvartýr – Lužice, stavební úpravy - Obec Lužice
Náklady celkem ... 773.523,- Kč
Podíl dotace   ... 618.800,- Kč
Vlastní zdroje ... 154.723,- Kč

4. Stavební úpravy hřiště, Rohatec - Strážnická - Obec Rohatec
Náklady celkem ... 1.100.000,- Kč
Podíl dotace   ...   880.000,- Kč
Vlastní zdroje ...   220.000,- Kč

5. Pořízení traktoru JOHN DEERE 6330 P - Josef Tichý, Hrušky
Náklady celkem ... 1.636.552,- Kč
Podíl dotace   ...   900.104,- Kč
Vlastní zdroje ...   736.448,- Kč

Administrace projektu ze strany MAS
Náklady celkem ...  401.875,- Kč
Podíl dotace       ...  321.500,- Kč
Vlastní zdroje     ...    80.375,- Kč

Výběrová komise MAS Dolní Morava zasedala dne 30.10.2008. Členové výběrové komise předložené projekty zhodnotili a provedli obodování do připravených hodnotících tabulek. Všechny předložené projekty byly výběrovou komisí přijaty a doporučeny ke schválení Programovému výboru a Členské schůzi MAS. Ve stejný den se uskutečnilo také zasedání Programového výboru MAS, na kterém byly projekty přijaté výběrovou komisí projednány a doporučeny ke schválení Členské schůzi. Pro urychlení schvalovacího procesu se ve stejný den uskutečnilo také zasedání členské schůze, na kterém byly všemi přítomnými navržené projekty prodiskutovány, schváleny k financování a předloženy k posouzení hodnotitelské komise MZe.

Dále byla zpracována žádost o úpravu alokovaných dotačních prostředků mezi opatřeními Záměru MAS. Navržená výše dotace všech pěti schválených projektů činila 3.774.906,- Kč. U zasedání výběrové komise, programového výboru i členské schůze byla také přítomna zástupkyně Zemědělské agentury Ing. Lenka Sýkorová. Vypracovaná doporučení, projektové žádosti a další podklady byly předány Zemědělské agentuře v Břeclavi. V mezičase do zasedání a rozhodnutí hodnotitelské komise byla realizována nezbytná výběrová řízení. Ve všech případech se jednalo o výběrová řízení na zakázku malého rozsahu.

Dne 18.11.2008 jsme obdrželi oficiální rozhodnutí hodnotitelské komise MZe. Dne 19.11.2008 byla za přítomnosti zástupce zemědělské agentury Ing. Lenky Sýkorové a předsedy o.s. Ing. Josefa Smetany provedena úvodní kontrola na místě ex-ante. Kontrolou nebyly zjištěny nedostatky, u žádného z projektů nebyla započata realizace. Po této kontrole byla spuštěna samotná realizace všech projektů. Na základě obdržených rozhodnutí a registračních listů bylo provedeno proplacení vlastních zdrojů a následně dotačních prostředků u všech žadatel v termínu do 12.12.2008. U všech projektů byly nejprve proplaceny náklady z podílu vlastních finančních prostředků.

Dne 17.12.2008 byla provedena kontrola na místě interim. Při ní byl za účasti Ing. Lenky Sýkorové kontrolován zejména soulad realizace s projektem vč. časového harmonogramu, dále plnění závazných podmínek dotace, vedení oddělené účetní evidence, podíl vlastních zdrojů na financování, soulad skutečnosti s fakturací a další příslušné náležitosti.
Realizace všech projektů byla ukončena do 20.12.2008. Následně pak činnosti spojené s administrací projektu, které prováděla MAS byly ukončeny k 31.12.2008. U stavebních projektů, které to vyžadovaly, bylo zažádáno o kolaudaci do 20.12.2008. Během měsíce prosince 2008 a ledna 2009 bylo vyřizováno pojištění vzniklého majetku s vinkulací ve prospěch MZe ČR. Dne 15.1.2009 byla provedena závěrečná kontrola výstupů realizace projektů na místě ex-post. Za přítomnosti Ing. Lenky Sýkorové byla kontrolována existence a vlastnictví pořízeného majetku, pojištění majetku, soulad projektu se skutečností.

V termínu do 31.1.2009 bylo, za podpory managementu MAS, provedeno vyúčtování všech realizovaných projektů. Dokumentace pro závěrečné vyhodnocení byla v tomto termínu předložena Zemědělské agentuře v Břeclavi. Následně bylo provedeno zajištění publicity projektu, kdy na stavební objekty byly pořízeny a připevněny vysvětlující tabulky s vyznačením loga a programu LEADER ČR. Na pořízené stroje pro poskytování komunálních služeb byly připevněny samolepící potištěné folie s vyznačením loga a spolufinancování z programu LEADER ČR. Všechny výstupy projektů byly zdokumentovány fotograficky.

V termínu do 20.3.2009 byla provedena závěrečná fyzická kontrola všech realizovaných projektů ze strany MAS Dolní Morava o.s.. Dle zjištění byly všechny parametry a stanovené cílové ukazatele u všech projektů naplněny. V rámci realizace projektu byl pořízen drobný investiční majetek – multifunkční barevná tiskárna a promítací plátno. Naše MAS nedisponovala tímto zařízením a tisk veškeré dokumentace byl velmi problematický a zajišťován dodavatelsky, stejně tak tomu bylo i u promítacího plátna, které je v dnešní době nepostradatelnou součástí kvalitní prezentace a práce v MAS. Z tohoto důvodu byly uvedené zařízení v rámci realizace projektu pořízeny a při realizace intenzivně využity. Místní akční skupina pracuje v prostorách kanceláře Regionu Podluží a na základě uzavřené smlouvy je stanoven měsíční nájem za využití výpočetní techniky, konektivity a dalšího kancelářského zařízení na 2.000 Kč. Do projektu byla zahrnuta částka pokrývající 5 měsíců realizace projektu (10.000,- Kč). Odměny u všech zaměstnanců na Dohodu o provedení práce byly vyplaceny ve dvou platbách. Zpracování a výroba vysvětlujících tabulek a samolepek byla zadána společnosti Communal Servis & Consulting, s.r.o.

Ze strany MAS Dolní Morava o.s. se jednalo o první realizovaný záměr podpory v rámci programu LEADER ČR. Management sdružení získal administrací a realizací záměru velmi cenné a bohaté zkušenosti a má zájem ucházet se o podporu z Programu LEADER ČR i v následujících letech.

Zaměstnanci kanceláře MAS

Vedení spolku

© Jižní Slovácko
vytvořil www.pixelhouse.cz
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Google Analytics
Marketingové nástroje pro Google Analytics
Přijmout
Odmítnout
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout