Projekty

Jak se žije na Slovácku

jihomoravsky kraj

Podpora rozvoje folkloru a tradic na Slovácku v roce 2019

Název akce: Jak se žije na Slovácku

Podpora rozvoje v oblasti kultury a památkové péče v roce 2019, D1 Podpora projektů v oblasti kultury

Doba realizace projektu: leden – prosinec 2019

Rozpočet projektu:

Výše podpory:                      38 000 Kč            50%

Vlastní zdroje žadatele:      38 000 Kč            50%

 

Celkové náklady projektu: 76 000 Kč

Projekt si kladl za cíl podporu zachování tradic a folkloru na území Jižní Moravy. Území MAS Jižní Slovácko tvoří oblast bohatá na tradice a krásné kroje. Projekt tuto lidovou kulturu podpořil dvěma způsoby:

1) Uspořádáním 2 drobných akcí v Regionálním centru v Hodoníně (tradiční kultura, lidová hudba, představení obcí regionu, jejich krojů a tradic).

2) Pořízením 2 kompletů kroje z oblasti Podluží (1 dívčí a 1 chlapecký), které se nosí ve značné části území MAS.

Vzhledem k rozdílu požadované a vyplacené dotace byl projekt přizpůsoben danému objemu finančních prostředků tak, aby byl žadatel schopen zajistit realizaci projektu včetně své finanční spoluúčasti . 

Akce Jak se žije na Slovácku

V rámci projektu byly uspořádány dvě akce s názvem Jak se žije na Slovácku. Obě akce se uskutečnily v prostorách Regionálního centra v Hodoníně a byly určeny široké veřejnosti.

První z nich se uskutečnila v pátek 18. října 2019 a byla zaměřena na obec Starý Poddvorov.  Ve spolupráci pracovníků MAS s obcí a místními aktéry (paní Veselská a pan Prygl) byl sestaven program a objednáni účinkující. V programu vystoupil pan starosta Ing. Ivo Padalík a přítomným představil obec. O kroji, folkloru a zvycích ve Starém Poddvorově povyprávěla paní Veselská. Tradici vinařství a další řemesla představil pan Josef Prygl. Ve spolupráci s dalšími zapojenými občany Starého Poddvorova proběhla ukázka oblékání kroje, zájemci si mohli kroj vyzkoušet.  V samostatné místnosti se svými pracemi představili řemeslníci a umělci z této obce.  K příjemné atmosféře podvečera velkou měrou přispěla cimbálová muzika Malina ze Starého Poddvorova. 

Druhá akce se uskutečnila v pátek 22.11.2019 a představila obec Mikulčice. Také v této obci byl zaznamenán zájem ze strany obce i zástupců nejrůznějších organizací představit svou obec a život v ní širší veřejnosti. MAS navázala úzkou spolupráci s paní Uhrovičovou, ředitelkou Kulturního domu v Mikulčicích, s panem Osičkou, zástupcem vinařů z Mikulčic a s vedením obce. Ve spolupráci s nimi byli osloveni účinkující a zástupci organizací a spolků, kteří by mohli na akci prezentovat své aktivity. Akce se uskutečnila opět v prostorách Regionálního centra v Hodoníně a těšila se velkému zájmu veřejnosti. V programu se představili jako účinkující Cimbálová muzika z Lužic, Mužský sbor z Mikulčic, Klub seniorů z Mikulčic prezentoval Chalupu Fanoša Mikuleckého, tradice a kroje Mikulčic. Pro návštěvníky předvedli ukázku z loutkového divadla působícího při Chalupě F. Mikuleckého.  Obec Mikulčice představil pan místostarosta Vlašic a dále se v programu představili Slovanské hradiště Mikulčice, Archeologický ústav akademie věd, Muzeum vinařství a zahrádkáři z Mikulčic, Velkomoravský běh, místní vinaře prezentoval pan Osička.

Pořízení krojů

V rámci dotace byly pořízeny krojové součásti slavnostního podlužáckého kroje jak dívčího, tak chlapeckého. Vzhledem k výši dotace nebyly pořízeny celé komplety, ale byly pořízeny zejména ty krojové součásti, o které je v regionu největší zájem. Kroje budou využity k prezentačním příp. výstavním účelům pro jednotlivce či soubory z oblasti Podluží.

Byly pořízeny tyto krojové součásti:

Dívčí kroj:

Košilka ke kroji, podkasák, kasanice, sukně, rukávce molové, kordulka dívčí, pás na mašle, krejzlík, čižmy, mašle, molová sada pro dívku (fjertoch, tacle, obojek)

Chlapecký kroj:

Košile molová, kapesníček, lajbl chlapecký, šáteček, červenice, čižmy, mašle

Vyhodnocení projektu:

Cílem akcí bylo podpořit rozmanitost kulturní nabídky v městě Hodonín, nabídnout místním, okolním obyvatelům i turistům osvětu v oblasti tradiční kultury a folkloru, prezentovat jednotlivé obce v jejich zvycích, krojích a rozmanitosti života. Akce zaznamenaly velký ohlas u široké veřejnosti, nabídly možnost zábavy, zpěvu, tance, osvěty i vzájemného setkávání. Přáním návštěvníků bylo pokračovat v těchto akcích a prezentacích obcí i v dalším roce.

Pořízením krojů byla podpořena oblast kultury ve formě folkloru a místních tradic, posíleno rozvíjení těchto tradic mladou generací, která má takto možnost obléknout kroj, a tak posílit sounáležitost s regionem i pozitivní vztah a úctu k tradicím a folkloru.

Dva regiony - jedna tvář

 logo interreglogo bile karpaty

                                                                                FOND MALÝCH PROJEKTŮ

Dva regiony – jedna tvář

(CZ/FMP/6c/01/016) program Interreg V-A Slovenská republika – Česká republika

Doba realizace: září 2018 – srpen 2019

Rozpočet projekt:
Spolufinancování ze zdrojů EU         19 983,50
                 85%
Vlastní zdroje spolufinancování          3 526,50
                 15%

Celkový rozpočet                              23 510,00
                           

Cílem projektu bylo navázání a posilování úspěšné spolupráce partnerů v česko-slovenském příhraničním regionu v oblasti rozšíření nabídky služeb, zvyšování kvality a dostupnosti informací o tomto území pro obyvatele a návštěvníky obou těchto území. V září 2018 byly zahájeny aktivity na projektu Dva Regiony – jedna tvář, a to s přeshraničním partnerem OOCR Rezort Piešťany. Historická propojenost kulturních tradic, zvyků, činností a životního stylu obyvatel je významným motivem k navázání bližší vzájemné výměny zkušeností, a následně k vytvoření kvalitního a veřejnosti přístupného zázemí, ve formě návštěvního místa s expozicí, které bude dokladovat uvedené propojovací prvky obou příhraničních území. Slovácko i Trnavský kraj mají mnoho společných hodnot, které dneska podtrhuje živá vzájemná vinařská a lázeňská turistika, ale zároveň mezi nimi existuje celá řada odlišností, které stojí za připomenutí.

Bylo vybaveno informační místo v Hodoníně pro poskytování informací o regionech obou partnerů, byly vytvořeny a  zprovozněny webové stránky regionálního centra, proběhly na každé straně semináře zaměřené na stěžejní oblast cestovního ruchu daného partnera , aktéři cestovního ruchu navštívili v rámci exkurze několik důležitých turistických cílů partnera, v rámci představení kultury daného regionu proběhly dvě kulturní akce, v rámci kterých byla představena kultura partnera v přeshraničním regionu. Partneři se prezentovali  také společně -  1.6.2019 v Piešťanech při akci Otvorenie kúpelnej sezóny, 13.7.2019 při akci v ČR v Mikulčicích Vinaři na Hradišti.

V rámci projektu vznikly dva společné prezentační materiály, a to propagační brožura a video, které představují turistické cíle, přírodu, kulturu či zajímavosti obou regionů.

Transparentní regionální rozvoj na principu metody LEADER

Jedná se o projekt spolupráce 10 místních akčních skupin z Jihomoravského kraje. Společné téma realizace je "Uplatňování principu LEADER, organizační struktura MAS a proces výběru projektů, apod."

Projekt spolu realizují tyto MAS:

Živé pomezí Krumlovsko-Jevišovicko
Místní akční skupina Společná cesta, o.s.
"Strážnicko" Místní Akční Skupina
MAS Znojemské vinařství, z.s.
"Místní akční skupina Dolní Morava"
OS MAS Za humnama
Místní akční skupina Hříběcí hory, z.s.
MAS Hustopečsko, o.s.
Místní akční skupina Vinařská
MAS Hrušovansko, z.s.

Oživení tradic a folklóru na jihu Moravy

Podluží je oblastí bohatou na folklór a tradice. Velkou zásluhu na tom mají některé obce, které si uvědomují podstatu a význam uchovávání tradic pro budoucí rozvoj regionu a folklórní sdružení v regionu. Faktem zůstává, že i v regionu s živým folklórem se situace s ohledem na globalizačních vlivy a změnu životního stylu mění, zejména u mladé generace. Roste zvolna nechuť  mladé generace aktivně se zapojovat do tradičních akcí (např. hody, přehlídky) a používat místní kroje, které jsou jedním ze symbolů lidové kultury. V případě krojů MAS Dolní Morava pozoruje pozvolný úpadek daný rovněž nedostatkem krojů "volně" dostupných pro mladé lidi z rodin, které kroj nevlastní. Vlastnictví kroje v rodinách na jižní Moravě je součástí rodinného majetku, který se nepůjčuje. Některé rodiny kroj z ekonomických důvodů nemohou pro své potomky zajistit a tím také stoupá poptávka po místních či mikroregionálních půjčovnách, které kroj poskytnou. Oficiální půjčovny chybí a tato situace pak ohrožuje samotné použití krojů a účast dětí a mládeže na akcích.
V území MAS Dolní Morava probíhá několik významných akcí spojených s uchováním lidové kultury a tradic. Technické zázemí je však provizorní, anebo se musí půjčovat za nemalé prostředky. Tyto faktory mají vliv na neochotu pořádat tyto akce. Proto je součástí projektu také zajištění nezbytného technického zázemí na přehlídkách a kulturních akcích, které zajistí jejich pořádání a zlepší kvalitu hudebních a tanečních vystoupení.
Téma, jež je obsahem projektu, může výrazně pomoci vytvářet a upevňovat vazby místních obyvatel ke svému území v obou MAS a podnítit je k aktivitám směřujícím k uchování, obnově či zakládání nových venkovských tradic a zvyků.
Na Znojemsku půjčovny krojů nejsou, protože neexistuje ani samotný kroj. (Mikro)regionální akce podporující přehlídku lidového umění a folkloru prakticky neexistují.
Témata uchování a podpory folkloru a tradic využívá potenciálu obou území ve snaze podpořit identitu území a aktivity společnosti ve prospěch tradic, folkloru a vzájemné výměny zkušeností.

1. Studie - tato studie připravená ve spolupráci s odborníky (etnografy) s přispěním názorů veřejnosti (ve vazbě na přednášky) nabídne základní výstup pro rekonstrukci kroje na území KMAS. Podoba kroje včetně jeho základních prvků není dosud známa. Samostatným výstupem vycházejícím ze studie bude společná propagační tiskovina o krojích v celkovém nákladu 1000ks a dále propagační DVD.
V rámci projektu části PMAS (MAS Dolní Morava) se jedná o národopisnou oblast Podluží, která má své specifické etnografické prvky a také specifické krojové součásti. V rámci této oblasti jsou obce ležící na Břeclavsku a Hodonínsku. Z tohoto důvodu označení Podluží a Hodonínsko. V bývalém Hodonínském okresu dále leží národopisná oblast Kyjovska a Dolňácka (Strážnicka). Ty se však v dnes už pod oblast Hodonínsko nezačleňují. Každá z národopisných oblastí (Podluží, Dolňácko, Kyjovsko) má své zcela odlišné krojové součásti a také kulturní a etnografické prvky a je velmi obtížné a také neúčelné je tak řešit v rámci jedné společné studie.
2. Přednášky jsou plánovány jako tématické (celkem 7) s cílem zapojení účastníků z řad veřejnosti (i odborné veřejnosti) a získávání cenných informací a podkladů pro zpracování studie a dalších podkladů pro publikace, resp. propagačních výstupů projektu. KMAS bude realizovat 4 akce, PMAS bude realizovat 3 akce. Přednášky budou určeny účastníky v obou MAS. V rámci přednášek dojde k cennému předávání zkušeností zejména z PMAS do KMAS.
3. Jedním z výstupů bude pořízení několika krojů pro každou MAS, které budou k dispozici pro společné i samostatné akce MAS, ale také k zapůjčení pro obce a soubory (v území PMAS). Každá MAS pořizuje vlastní kroje typické pro dané území. Celkem bude pořízeno 4 ks krojů v území KMAS a 8ks v území PMAS.
4. Vytvoření souhrnné publikace mapující lidovou kulturu a tradice ve statích zvyky, písně, pokrmy. Publikace je inspirována jedním z výstupů dříve realizovaného projektu spolupráce PMAS. Předpokládaný celkový náklad je 1000ks.
5. Trvalá expozice umístěná v území KMAS (místa budou veřejně dostupná, jsou vybrána místa s předpokládanou zřejmou návštěvností) bude zahrnovat ukázku celého kroje a bude doplněna popisy a informačními panely a stojany na propagační materiály s umístěnými veškerými tištěnými výstupy projektu.
6. Festival tradic a lidové kultury (KMAS) a Přehlídka dětských folklórních souborů na Podluží (PMAS) - kulturní akce v území obou MAS určená k propagaci výstupů projektu a přenesení zkušeností mezi partnerskými MAS. Organizačně zajišťuje KMAS s účastí PMAS včetně výměny účinkujících . Bude se jednat o závěrečnou propagační akci projektu v obou území MAS. Akce je souhrnnou prezentací výstupů projektu, budou zde prezentovány výstupy projektu. Obou akcí se budou účastnit obě MAS a veřejnost z regionů. Akce budou dále pořádány v rámci udržitelnosti projektu se zapojením obou MAS, každý rok 1 akce v KMAS a jedna akce v PMAS.
7. Pořízení mobilního vybavení nezbytného pro pořádání kulturních akcí je jedním z trvalých výstupů projektu.

Termín dokončení:  28.11.2014

Celkové náklady projektu: 1.196.200,- KčPředpokládaná dotace:  1.076.580,- Kč

Zpracování konceptu ISÚ pro území MAS Dolní Morava

Cílem projektu je zpracování základního konceptu (návrhu) Integrované strategie území (ISÚ) společné pro 21 obcí v územní působnosti Místní akční skupiny Dolní Morava. Jedná se zejména o zapracování dat, výstupů a podkladů z přípravného procesu analytické a strategické části do celkového konceptu ISÚ.

Integrovaná strategie území (ISÚ) působnosti místní akční skupiny bude celkovou střednědobou strategií. Po dokončení půjde o ucelený rozvojový dokument, vztahující se na území působnosti MAS. Bude propojovat subjekty, záměry a zdroje. Strategie by měla sloužit také jako kritérium pro rozhodování vedení samosprávných celků a být vodítkem také pro průběžné činnosti dalších aktérů, přičemž tyto činnosti nemusejí mít charakter projektu.

Bude se jednat o víceodvětvovou strategii zpracovanou na základě komunikace s obyvateli, neziskovými organizacemi a spolky, podnikateli a obcemi v regionu, doložená realizací plánování v rámci MAS, obsahující kompletní problematiku území s definováním všech rozvojových směrů.

V současném období probíhá zpracování podkladů pro analytickou a strategickou část ISÚ a zpracování Implementační části ISÚ pro čerpání dotačních prostředků z PRV a kohezních fondů. Zpracování těchto částí ISÚ je zajištěno ze strany zaměstnanců MAS a je financováno 100% dotací z Programu rozvoje venkova ČR, v opatření III.4.1.

V rámci procesu získání a zpracování těchto podkladů a dokumentů proběhne v každé obci v územní působnosti MAS informační a propagační akce - pracovní seminář - workshop se zástupci veřejného, neziskového a podnikatelského sektoru. Na těchto seminářích bude metodou komunitního plánovaní proveden sběr podnětů, informací a poznatků souvisejících s potřebami příslušné obce, dále prezentována metoda LEADER a MAS Dolní Morava.

Na základě těchto získaných a zpracovaných podkladů jak v části analytické, tak v části strategické bude nutno zajistit expertní zapracování těchto dat do návrhu ISÚ. Tyto expertní  činnosti jsou obsahem této žádosti o finanční podporu.

Termín dokončení:   20.12.2013

Celkové náklady: 90.000,- Kč
Dotace:   45.000,- Kč

Inovace pro rozvoj vinařské turistiky na Slovácku

Projekt vznikl na základě spolupráce MAS v rámci KS MAS JMK a je zaměřen na podporu šetrné venkovské turistiky v území tří sousedních MAS - Kyjovské Slovácko v pohybu, Dolní Morava a Strážnicko s využitím inovativní metody tzv.STARTPOINTŮ a mobilního průvodce. Výstupem bude komplexní nabídka zahrnující projekty a produkty cestovního ruchu nabízející k vinařské turistice přírodní pozoruhodnosti, lidové stavby, řemesla a další atraktivity. Projekt je připravován a bude realizován za účasti místních lidí, jejich dovedností, s důrazem na tradice. Součástí projektu bude i  dobudování infrastruktury a rekonstrukce vybraných objektů na expozice. Projekt zvýší angažovanost obyvatel, spolků a současné napomůže k obnově a ochraně místních zdrojů, tradic, kulturní identity a soudržnost komunit.

Tři sousedící MAS, které společně předkládají tuto žádost, jsou součástí vinařského regionu Slovácko, kde se již deset let úspěšně rozvíjí vinařská turistika na Moravských vinařských stezkách. Daří se zejména zapojování malých vinařů, výrazně vzrostl také počet vinařských akcí pro návštěvníky a turistické infrastruktury pro cykloturisty. Celý společný region disponuje významným potenciálem cestovního ruchu vyplývajícím z existence řady kulturních památek, místních kulturních a folklorních tradic, které se zde uchovaly v míře neobvyklé ve většině jiných oblastí ČR. Lidové slavnosti, hody, masopust a další akce představují dosud živou tradici, která za podmínek, přípustných pro místní komunitu, může být zpřístupněna návštěvníkům - turistům. Specifickou turistickou atraktivitou je vinařství, vinařská kultura a architektura (sklepní uličky, lokality vinných sklepů). Dalším z více lokálních zdrojů, potenciálně využitelných pro rozvoj cestovního ruchu, je tradiční zpracování místních produktů, které vytváří předpoklady pro rozvoj takových forem turistiky jako je např. vinařská turistika či agroturistika.
Specifickým potenciálem pro rozvoj cestovního ruchu je také pozitivní image regionu jako oblasti se zdravým životním prostředím a pohostinnými lidmi, kteří umí využívat místní zdroje trvale udržitelným způsobem. Ucelená nabídka všech těchto atraktivit, stejně jako doplňkových činností přírodních zajímavostí však nebyla doposud zpracována a není proto možné ji nabídnout návštěvníkům regionu a prezentovat region navenek. I přesto se ale jižní Morava a vinařská turistika dostala jako doporučená turistická destinace na stránky slavného anglického průvodce Lonely Planet. Pro regiony jižní Moravy je to velká výzva k tomu zlepšit turistickou nabídku a zprofesionalizovat řízení propagace cestovního ruchu.
Turistická destinace Slovácko má sice zpracovanou analýzu turistického potenciálu, jde však o povrchní dokument, který nejde do podrobností. Řízení a propagace cestovního ruchu na úrovních jednotlivých subregionů de facto neexistuje a i když byly v posledních letech  ( i díky programu LEADER) zrealizovány desítky projektů zaměřených na rozvoj turistiky, zůstávají tyto cíle návštěvníkům často skryty. Struktura místního partnerství soukromého a veřejného sektoru se jeví jako vhodná forma pro řízení propagace cestovního ruchu, tak jako je tomu např. v rakouském Weinviertlu. Tyto skutečnosti a společná zkušenost vedly partnery k podání žádosti o podporu projektu, který přispěje k vytvoření komplexní inovativní nabídky turistických cílů a tím k posílení místní ekonomiky a podpoře zaměstnanosti v této venkovské oblasti jižní Moravy.
Poptávka po projektu vyplývá jednak z „Výzkumu zaměřeného na domácí cestovní ruch", který zpracovala v letech 2010 – 2013 Česká centrála cestovního ruchu, jehož zpracovatelem je Ipsos, s.r.o. Výzkum jasně prokázal, že většina návštěvníků se zdrží v regionu pouze jeden den a doporučuje proto vytvořit nabídku, která návštěvníky zadrží na delší dobu. Dalším podkladem byly průzkumy shrnuté do „Souhrnné zprávy za rok 2012 informačního centra města Kyjov". Závěry zprávy přímo doporučují modernizaci způsobu prezentace turistické nabídky regionu prostřednictvím moderních technologií (např. elektronický infokiosek umožňující bezdrátový přenos aplikací pro turisty do mobilních telefonů, tabletů, čteček QR kódů apod.) a spolupráci s dalšími subjekty, která umožní naše zapojení do dalších projektů na podporu regionálního cestovního ruchu (např. připravovaný projekt „Start pointů" – možná spolupráce s Kyjovským Slováckem v pohybu).

Cíle projektu:
Hlavním cílem projektu je prostřednictvím koncepce rozvoje cestovního ruchu a s využitím inovativního formy řízení cestovního ruchu přispět k sociokulturnímu a hospodářskému rozvoji regionu a rozvoji příhraničního cestovního ruchu.
Specifické cíle
1. Využít inovativní metodu řízení propagace cestovního ruchu tzv. STARPOINTŮ pro vytvoření í větší nabídky turistických cílů v místě
2. Podnítit větší zaměstnanost v oboru cestovního ruchu zejména díky možnosti prodloužení pobytu turistů v daném regionu.
3. Posílit spolupráci mezi partnery a sdílení zkušeností aktérů cestovního ruchu
4. Zapojit široké spektrum místních obyvatelstva do rozvoje regionu c) vytvoření komplexní turistické nabídky
5. Zajistit důslednou propagaci regionu s využitím místní znalosti a inovativních metod STARTPOINTŮ  a mobilního průvodce

Zdůvodnění : Existující nabídka zdaleka neobsahuje všechny místní zajímavosti a příležitosti a návštěvník se k nim vůbec nedostane. Jedná se zejména o místní specifika, originální činnosti a aktivity menšího měřítka, (setkání s místními výrobci, producenty, návštěva neznámých míst, naučných chodníků a pamětihodností, i nových turistických cílů,doposud nikde nezaznamenaných) které si nedělají ambice stát se součástí velkých ucelených nabídek, ale mají význam právě pro místní cestovní ruch a odpovídají současným trendům tzv. zážitkové turistiky.

Metodika Starpointů vychází z předpokladu, že turisté jsou často orientovaní na dopravu na místo pobytu autem a teprve v místě pobytu využívají v rámci turistiky i další prostředky – kolo; kočárek; běžky; pěší chůze a jiné. Pro takového turistu je zásadním výchozím bodem tedy místo, kde může zaparkovat – tj. místo, kde je ubytován;  parkoviště čistě pouze jako výchozí bod (případně př. cesta v lese, atp.); parkování u výchozí turistické atrakce......(jednodenní turista, atp.)
S ohledem na nutnost vyzvednutí auta – jednodenní turista (nebo nutnost návratu do místa ubytování), je turista na tento výchozí bod fixován také tak, že je to současně jeho konečný cílový bod. Toto místo se tedy stává středem hvězdice, v rámci níž navrhneme turistovi možné výlety (můžeme rozdělovat možnosti pro pěší, cykloturisty, běžkaře, atp.).
Výlety navrhneme ideálně tak, aby turista došel do cílového bodu a znovu se vrátit do výchozího bodu jinou cestou. Může ale se také vrátit stejnou cestou. Cílem je pro zvýšení návštěvnosti výchozího bodu (a tím také zvýšení návštěvnosti cílových bodů) co nejvíce zintenzivňovat

Další poznatky k výchozí úvaze:
Turisté se orientují dle GPS – často jsou na GPS navázány turistické cíle ale nikoliv místa parkování, může dojít k minutí cíle – „není kde zaparkovat". Nabídnout lokaci výchozího bodu v rámci GPS – parkoviště.
Turisté mají často naplánovaný jenom jeden cíl. Je vhodné jim ve výchozím bodě nabídnout cílů více – dojde snáze k efektu, že zůstanou déle – př. vyjdou ráno > dojdou do cíle > vrací se zpět na výchozí bod > zde si dají oběd > A) jedou domů; B) pokračují na další bod > dojdou do cíle > vrací se na výchozí bod > dají si večeři > A) jedou domů; B) jsou ubytování > ráno pokračují na třetí cíl...
Cíle navazující na Starpoint lze různé plánovat s ohledem na mobilitu turistů – kolo, běžky, auto, kočárek – turisté mohou z výchozího cíle (př. penzion) vyrážet do cílových bodů i autem... důležitá je cílená nabídka na jejich výchozí bod! Startpointy proto nejsou samostatným výstupem, ale prostředkem ke zpracování výstupů naplnění cílů projektu.

Předpokládaný konec realizace:  30.6.2015

Celkové náklady za MAS Dolní Morava:   1.800.820,- KčPředpokládaná dotace:    1.620.738,- Kč

Zaměstnanci kanceláře MAS

Vedení spolku

© Jižní Slovácko
vytvořil www.pixelhouse.cz
Uložit
Cookies uživatelské preference
Používáme cookies, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud odmítnete používání souborů cookie, tento web nemusí fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout vše
Více informací
Google Analytics
Marketingové nástroje pro Google Analytics
Přijmout
Odmítnout
Technické cookies
Technické cookies
Přijmout
Odmítnout